skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

تلیرکو در تلاش برای ورود به حوزه وب و وب اپلیکیشن

سمانه سمیع تحریریه

۲۴ فروردین ۱۴۰۱

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

آرش آرمون عضو هیات‌مدیره «تلیرکو» شرکت فعال در زمینه تامین پلتفرم‌های خدمات نسل دوم (2G) حوزه ارتباطات و مخابرات می‌گوید با اینکه استفاده از خدمات نسل دو (پیامک، پیام صوتی، کد دستوری) رو به کاهش است اما تمام‌شدنی نیست و آنها تحقیقات و توسعه بازار خود را در زمینه ورود به حوزه وب و وب اپلیکیشن آغاز کرده‌اند.

تلیرکو شرکت فعال در زمینه تامین پلتفرم‌های خدمات نسل دوم حوزه مخابرات و ارتباطات است که خدماتی بر پایه فناوری‌های صوت، پیامک و کدهای دستوری (USSD) ارائه می‌دهد.آرش آرمون عضو هیات مدیره این شرکت در گفت‌وگو با پیوست می‌گوید: شرکت تلیرکو در سال‌های اخیر تنها تامین‌کننده پلتفرم یکپارچه دولت همراه مستقر در سازمان فناوری اطلاعات بوده است. طبق گفته او، تیم تلیرکو به سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی کمک می‌کند تا خدمات‌شان را از طریق پیامک، صوت و کد دستوری به شهروندان ارائه دهند.

او در ادامه توضیح می‌دهد: قرار است سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی از طریق این پلتفرم و با کد دستوری #4* و سرشماره پیامک ۴۰۴۰ خدمات‌شان را ارائه دهند و به این ترتیب بازار کلاهبرداری افراد سوءاستفاده‌گر از کاربران هم کمتر شده و حتی از بین می‌رود. در حال حاضر نیز سازمان‌های مختلفی به این پلتفرم متصل شده‌اند و با توجه به بازخورد خوبی که داشته‌ایم این روند در آینده تسریع خواهد شد.

آرش آرمون
آرش آرمون، عضو هیات مدیره: تلیرکو در سال‌های اخیر تنها تامین‌کننده پلتفرم یکپارچه دولت همراه مستقر در سازمان فناوری اطلاعات بوده است.

این عضو هیات مدیره می‌گوید: در حال حاضر تمام خدمات کد دستوری بانک‌های پاسارگاد و سپه را تلیرکو انجام می‌دهد.

خدمات فرامرزی

به گفته آرمون، تلیرکو در سال‌های فعالیت خود در سوریه، ترکیه و نیجریه هم در زمینه‌هایی مثل تامین پلتفرم‌های کد دستوری و پیامک اپراتورهای همراه فعالیت کرده است.

آرمون معتقد است آنها می‌توانند در ایران هم جایگزین تامین‌کننده‌های خارجی باشند و تنها نیاز است تا به آنها به‌ عنوان یک شرکت دانش‌بنیان و بومی اعتماد شود آن هم در سالی که «حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان» نام‌گذاری شده است.

قدم بعدی ورود به وب و موبایل

به گفته آرمون شرکت دانش‌بنیان تلیرکو در سال جدید می‌خواهد از بازار B2B وارد بازارهای B2B2C و B2C نیز بشود و از این طریق کسب‌وکارهای بیشتری را پوشش دهد.

آرمون می افزاید: تلیرکو قصد دارد در سال جدید محصولات خود را به سمت تکنولوژی وب و موبایل اپلیکیشن ببرد، در همین خصوص می‌خواهیم با نگاه پلتفرمی که در آن تجربه داریم به بازار ورود کنیم. این در حالی است که هم‌اکنون نیز به سمت وب و موبایل پیش رفته‌ایم و در حال اجرای پروژه‌ای بین‌المللی نیز هستیم.

آرمون باور دارد با اینکه استفاده از خدمات نسل دو رو به کاهش است اما تمام‌شدنی نیست و تجربه آنها در سال‌های اخیر نشان داده است خدمات نسل دو مخابراتی هنوز تعداد زیادی مصرف‌کننده دارد.

آرمون در ادامه می‌گوید: سازمان‌هایی مثل تامین اجتماعی، نهاد ریاست‌جمهوری، سازمان فناوری اطلاعات و بانک‌ها مخاطبانی از سراسر ایران دارند که هنوز از کدهای دستوری و پیامک‌ استفاده می‌کنند و این یعنی بازار خدمات نسل دو مخابراتی در ایران همچنان فعال است.

آرمون در نهایت با اشاره به چالش‌های پیش روی کسب‌وکارشان می‌گوید: تلیرکو به عنوان شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در جذب سرمایه‌گذار با چالش مواجه است چراکه فضای سرمایه‌گذاری در ایران هنوز ارزش پلتفرم‌های B2B را در اقتصاد دیجیتالی درک نمی‌کند.

https://pvst.ir/c65
سمانه سمیعتحریریه

    همه‌چیز از یک مطلب به اسم «اسپایدرزن» که در دوره ارشدم نوشته بودم شروع شد. درحالی که ۱۰ سال کارمند آژانس هواپیمایی بودم در همان روزها احساس کردم چقدر نوشتن را دوست دارم. از دی ۹۸ با کار در آژانس روابط عمومی پرسش و تولید محتوا شروع کردم. بعد از مدتی نوشتن بخش شرکت‌گردی پیوست را به عهده گرفتم و حالا خبرنگار ثابت پیوستم و دقیقا اینجا و در همین نقطه احساس می‌کنم از اینکه به پیوست، پیوستم خوشحالم.

    تمام مقالات

    0 نظر

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    *

    برای بوکمارک این نوشته
    Back To Top
    جستجو