skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

پایان اولین دوره فیوژن

سه استارت‌آپ «هادر»، «بازدید آخر» و «چاردیواری» وارد کمیته سرمایه‌گذاری جوانه شدند

سمانه سمیع تحریریه

۸ بهمن ۱۴۰۱

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

اولین دوره فیوژن با معرفی سه تیم «هادر»، «بازدید آخر» و «چاردیواری» به پایان رسید و این تیم‌‌ها وارد کمیته سرمایه‌گذاری جوانه شدند.

به گزارش پیوست «فیوژن»، برنامه‌ای سه ماهه در مسیر نوآوری باز «دیوار» است که در آن افراد می‌توانند با بهره‌گیری از آموزش‌‌های تخصصی و همراهی منتورها، توانمندی‌های خود را در مسیر کارآفرینی تقویت کرده و از این فرصت‌ها برای حل چالش‌‌های دیوار استفاده کنند. فعالیت تیم‌های برگزیده در این مرحله از برنامه فیوژن معطوف به حوزه‌های مربوط به اعتماد، املاک و گردشگری است.

میانگین سنی افراد در رویداد فیوژن ۲۸ سال بوده.

فعالیت تیم بازدید آخر در حوزه ارائه تور مجازی و پلان سه‌بعدی املاک است که با استفاده از ویدیوهای مربوط به ملک، تور مجازی سه بعدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. فعالیت تیم «هادر» متمرکز بر حوزه اعتبارسنجی کاربران و همچنین شناسایی‌ و‌ پیش‌بینی رفتارهای مخرب در پلتفرم‌های آنلاین است و محصول اولیه تیم «چاردیواری» استفاده از فناوری‌های مبتنی بر موقعیت مکانی و پردازش تصویراست که می‌تواند اقدام به صحت‌سنجی اقامتگاه‌های گردشگری کند.

 سهم ۲۵درصدی زنان در فیوژن

اولین دوره برنامه فیوژن در مسیر نوآوری باز دیوار با پذیرفته شدن ۲۰۰ نفر پس از بررسی رزومه‌های آنها در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری کار خود را آغاز کرده و پس از ارائه ۱۷ تیم تشکیل شده با نظر کمیته داوری ۱۲ تیم توانستند به مرحله «اکشن» راه پیدا کنند. در ارائه نهایی فیوژن و در پایان مرحله بتا، ۳ تیم برای جذب سرمایه وارد کمیته سرمایه‌گذاری جوانه شدند. شرکت‌کنندگان در مجموع سه‌هزار نفر ساعت آموزش را در کارگاه‌های این برنامه پشت سر گذاشتند که ۳۸ درصد افراد با تخصص برنامه‌نویسی و ۳۱ درصد با تخصص کسب‌وکاری در این برنامه ثبت‌نام کرده بودند. ۲۵ درصد شرکت‌کنندگان در فیوژن زنان و ۷۵درصد مردان بوده‌اند و میانگین سنی شرکت‌کنندگان در این رویداد ۲۸ سال بوده است.

از اهداف مهم فیوژن حل چالش‌های دیوار است

آرین افشار،مدیرعامل جوانه هم با اعلام اینکه کار تیم‌های فیوژن به پایان نرسیده، این مرحله را شروعی تازه برای تلاش و استمرار تیم‌های برگزیده می‌‌داند و معتقد است: تیم‌هایی که محصول اولیه آنها در این برنامه برگزیده شدند، اکنون باید برای حضور در کمیته سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه برای توسعه کسب‌وکار خود آماده شوند. روبرو شدن با چالش‌ها، در بازه زمانی کوتاه مدت و ایجاد تجربه‌ای که باید به صورت معمول برای آن هزینه و زمان زیادی صرف کرد  از مهمترین اهداف برنامه «فیوژن» است.ما در رویداد فیوژن سعی کردیم مسیری را طراحی کنیم تا افراد بتوانند استعداد خود را در مسیر کارآفرینی پیدا کنند؛ ببینند چقدر اهل این تحمل سختی این مسیر هستند، چقدر اراده و پشتکار دارند و تلاش کنند نقطه قوت و استعداد خود را پیدا کنند.او علاوه بر این، ایجاد ارتباط موثر با افراد فعال اکوسیستم و انتقال تجربه از سمت آنها را یکی از نکات مهم «فیوژن» می‌داند.

مرتضی کاظمی راهبر برنامه فیوژن هم با اشاره به مسائل و چالش‌های دیوار و رویکرد استفاده از استراتژی نوآوری باز، کمک به توسعه اکوسیستم استارت‌آپی و همچنین شکل‌گیری کسب‌وکارهایی که در کنار دیوار امکان رشد دارند و تمرکز آنها برای حل چالش‌های دیوار است، را از مهمترین اهداف «فیوژن» می‌داند.

حسام آرمندهی،رئیس هیات مدیره گروه هزاردستان هم در این رابطه معتقد است: «دیوار» با نزدیک به ۵۰ میلیون کاربر، اکنون به قدری بزرگ شده که با چالش‌های متعددی دست و پنجه نرم‌ می‌کند. ما در همه این مشکلات خودمان را مسئول می‌دانیم. سرویسی به بزرگی دیوار باید با کمک یک اکوسیستم در رفع این چالش‌ها قدم بردارد.

متن کامل گزارش کامل فیوژن
https://pvst.ir/e1y
سمانه سمیعتحریریه

    همه‌چیز از یک مطلب به اسم «اسپایدرزن» که در دوره ارشدم نوشته بودم شروع شد. درحالی که ۱۰ سال کارمند آژانس هواپیمایی بودم در همان روزها احساس کردم چقدر نوشتن را دوست دارم. از دی ۹۸ با کار در آژانس روابط عمومی پرسش و تولید محتوا شروع کردم. بعد از مدتی نوشتن بخش شرکت‌گردی پیوست را به عهده گرفتم و حالا خبرنگار ثابت پیوستم و دقیقا اینجا و در همین نقطه احساس می‌کنم از اینکه به پیوست، پیوستم خوشحالم.

    تمام مقالات

    یک دیدگاه

    1. حاجی شما ده هزارتا کاربر پیدا کن ببین چجور چالش پیدا نمیکنی. طرف ۵۰ میلیون کاربر داره شما میخوای بیای که چالش های اونو برطرف کنی؟ اصن قبلا کجا بودی چالش های قبلی که برطرف کردی چیا بودن؟
      نمیدونم ملت ایران چقد دوس دارن چرخ رو دوباره اختراع کنند.. یه کاری که یکی میکنه بقیه هم میان هی همونو کپی میکنند واقعا خلاقیت رو به افول رفته. طرف هیچ ایده خاصی نداره. میدونی چقد سرمایه و تبلیغات میخوای که بتونی با چنین غولی رقابت کنی؟ عی بابا، پول مفت دارید دیگه

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    *

    برای بوکمارک این نوشته
    Back To Top
    جستجو