skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

هلثیو و دانشگاه علوم‌پزشکی ایران بوت‌کمپ کارآفرینی در صنعت سلامت را برگزار می‌کنند

سمانه سمیع تحریریه

۱۱ بهمن ۱۴۰۱

زمان مطالعه : ۴ دقیقه

هلثیو شتاب‌دهنده تخصصی حوزه سلامت دیجیتالی با دانشگاه علوم‌پزشکی ایران بوت‌کمپ کارآفرینی در صنعت سلامت را برگزار می‌کنند. آرش برجی‌خانی معتقد است برگزاری چنین بوت‌کمپ‌هایی به پرورش روحیه کارآفرینی و آشناکردن دانشجویان با ادبیات فضا‌های کاری کمک می‌کند.

به گزارش پیوست، پس از گذشت تقریباً دو ماه از بوت‌کمپ کارآفرینی هلثیو، هلثیو این بار تصمیم دارد به کمک دانشگاه علوم پزشکی ایران دومین بوت‌کمپ کارآفرینی در حوزه سلامت دیجیتالی را برگزار کند. آرش برجی‌خانی مدیرعامل هلثیو در این باره می‌گوید: هدف اصلی این بوت‌کمپ در سه محور اصلی خلاصه می‌شود: پرورش روحیه کارآفرینی در صنعت سلامت، آشنایی جامع با چالش‌ها و فرصت‌های این حوزه و تشکیل اولیه تیم‌های نوآور.

او در ادامه با اشاره به موضوع صنعت سلامت به عنوان یکی از ترندهای جذاب جهانی در حوزه کارآفرینی توضیح داد: سلامت دیجیتالی یا هلث‌تک از موضوعات جذاب کارآفرینی بوده است که پس از کرونا به آن توجه ویژه شد و ما نیز در بوت‌کمپ گذشته که از ۱۹ آذر تا دهم دی ۱۴۰۱ برگزار شد، تلاش کردیم ضمن آشنایی علاقه‌مندان با اصول اولیه کسب و کار به آنها در زمینه‌های جامع حوزه هلث‌تک یاری برسانیم. سلامت دیجیتالی، بایوتک، دارو و تجهیزات پزشکی رشته‌های مختلف این بوت‌کمپ‌ها را تشکیل می‌دهند و در دوره گذشته ۱۷۰ نفر دانشجو به صورت آنلاین و حضوری از این دوره‌ها بهره‌مند شدند و ما همچنان معتقدیم گرچه نمی‌توانیم ریسک کسب و کارهای نوپا را از بین ببریم اما قاطعانه بر این باوریم که می‌توانیم آنها را کاهش دهیم و ریسک عدم آشنایی در افراد علاقه‌مند به کارآفرینی را کمتر کنیم.

عبدالوهاب برادران معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز ضمن ابراز خوشحالی و رضایت از همکاری دانشگاه با فضاهای شتابدهی و استارت‌آپی توصیح داد: ما وارد نسل چهارم دانشگاه‌ها شده‌ایم. دانشگاه‌های نسل اول تنها به آموزش و درمان فکر می‌کردند، دانشگاه‌های نسل دوم روندی پژوهشی داشتند، دانشگاه‌های نسل سوم مرتبط با صنعت بودند و دانشگاه‌های نسل چهارم در کنار صنعت با رسالت اجتماعی شکل گرفته‌اند و باید بتوانند باری از روی دوش جامعه بردارند و در زمینه اشتغال هم تاثیرگذار باشند. پژوهش باید منجر به تولید محصول شود و این مهم مستلزم آن است که دانشجویان ادبیات کسب و کار را یاد بگیرند. در واقع برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال فقط دانشگاهی بودن کافی نیست.

او در ادامه یادآور شد: هدف بوت‌کمپ‌ها توانمندسازی دانشجویان برای ورود به کسب و کار است و ما می‌خواهیم با استفاده از تجربه مجموعه‌های استارت‌آپی و دانش‌بنیان به شکوفایی آنها کمک کنیم.

فعالیت‌های هلثیو

برجی‌خانی در ادامه به روند فعالیت‌های هلثیو در چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت: هلثیو شتاب‌دهنده تخصصی در حوزه سلامت دیجیتالی است و تاکنون در زمینه‌های تامین مالی، بحث خدمات زیرساخت، فضای اشتراکی منتورشیپ و آموزش استارت‌آپ‌ها متمرکز بوده و هومکا و لیوم نمونه‌ای از استارت‌آپ‌های این شتاب‌دهنده بوده‌اند. ما در کنار مهارت‌های کارآفرینی روی آموزش مهارت‌های نرم هم متمرکزیم چون معتقدیم مدل ذهنی افراد در موفق بودن کسب و کارها نقش بسزایی دارد و هر قدر افراد از سنین پایین‌تر با مفاهیم کارآفرینی آشنا شوند اقتصاد جامعه نیز بهتر خواهد شد.

او در ادامه افزود: از بین ۲۴، ۲۵ تیم استارت‌آپی که ما در آن سرمایه‌گذاری کرده یا نقش حمایتی داشته‌ایم نرخ موفقیت هلثیو ۳۷ درصد بوده است که بسیاری از عوامل از جمله جو اقتصادی، اجتماعی و رگولاتوری در این زمینه موثر است و ما با علم به تمام این مشکلات در تلاشیم کوتاه نیاییم و دست از حمایت کسب و کارها برنداریم.

زمان ثبت‌نام بوت‌کمپ هلثیو

برجی‌خانی همچنین در پاسخ به سوال پیوست درباره تاریخ بوت‌کمپ بعدی توضیح داد: تاریخ دقیق آن به طور کامل مشخص نیست و به احتمال زیاد اوایل سال بعد انجام خواهد شد و این بار در بوت‌کمپ بحث یادگیری‌ها شکلی عمیق‌تر خواهد داشت تا در زمینه تشکیل تیم‌ها نیز نقش بیشتری داشته باشیم. او همچنین نحوه ثبت‌نام در بوت‌کمپ‌ را فرادانشگاهی و فرارشته‌ای عنوان کرد تا علاقه‌مندان بدون محدودیت رشته‌ای در آن ثبت‌نام کنند.

https://pvst.ir/e3e
سمانه سمیعتحریریه

    همه‌چیز از یک مطلب به اسم «اسپایدرزن» که در دوره ارشدم نوشته بودم شروع شد. درحالی که ۱۰ سال کارمند آژانس هواپیمایی بودم در همان روزها احساس کردم چقدر نوشتن را دوست دارم. از دی ۹۸ با کار در آژانس روابط عمومی پرسش و تولید محتوا شروع کردم. بعد از مدتی نوشتن بخش شرکت‌گردی پیوست را به عهده گرفتم و حالا خبرنگار ثابت پیوستم و دقیقا اینجا و در همین نقطه احساس می‌کنم از اینکه به پیوست، پیوستم خوشحالم.

    تمام مقالات

    0 نظر

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    *

    برای بوکمارک این نوشته
    Back To Top
    جستجو