skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

بهترین سود بهترین انتخاب نیست

۲۷ آبان ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

شماره ۶۲

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۸ دی ۱۳۹۸

موضوع پرداخت کرایه تاکسی و پول خرد ردوبدل‌شده در این بازار موضوع جدیدی نیست، سال‌هاست که دعوای مسافر و راننده تاکسی نقل محافل است و کسی نیست که برای یک بار هم که شده سر کرایه تاکسی با راننده‌ای به اختلاف نیفتاده باشد. همیشه یک نفر باید گذشت کند، یا مسافر یا راننده، آن هم سر ۲۵ تومان یا ۵۰ تومان کرایه تاکسی.
راننده‌ تاکسی‌ها از نبود پول خرد گلایه‌مندند و مسافران نیز از اینکه باید همیشه سر چند تومان درگیر شوند دل خوشی ندارند. همه آنها نیز گره این مشکل را در پرداخت الکترونیکی می‌دانند. بسیاری از راننده تاکسی‌ها می‌گویند همان‌طور که به مغازه‌ها دستگاه‌های کارتخوان دادند باید به ما هم دستگاه کارتخوان بدهند تا بدون دردسر کرایه تاکسی را از مسافر خود بگیریم. اما آیا درست است که برای پرداخت دو سه هزار تومان بار شبکه آنلاین پرداخت کارتی کشور را به‌یکباره چندین برابر کرد؟
در گزارش‌های شاپرک همیشه به میزان بالای پرداخت‌های خرد روی شبکه کارتخوانی کشور اشاره می‌شود، موضوعی که شبکه بانکی کشور را نگران می‌کند. همچنین در ‌آمار شاپرک بیشترین پرداخت‌های آنلاین اینترنتی به پرداخت‌های خرد دو تا پنج هزار تومان برای خرید شارژ تلفن همراه اختصاص دارد. بسیاری از کارشناسان این حوزه معتقدند تنها راه‌حلی که می‌تواند در این میان کارآمد باشد پرداخت آفلاین است چراکه بر شبکه آنلاین کشور فشاری وارد نمی‌کند و از سویی زمان کشیدن کارت نیز در لحظه است، اما بسیاری از راهکارهایی که تاکنون پیشنهاد شده مبتنی بر روش‌های آنلاین است.
تمامی روش‌هایی که از سوی شرکت‌های مختلف برای پرداخت کرایه تاکسی از طریق موبایل و کارت بانکی ارائه شده مبتنی بر پرداخت آنلاین است. هرچند مقررات بانکی این روزها تسویه‌حساب را با تاخیر انجام می‌دهد و در لحظه پول به حساب پذیرنده منتقل نمی‌شود. راهکارهای آفلاین به دلیل نیاز به تجهیزات خاص در شرایط فعلی کمی گران‌قیمت به نظر می‌رسند زیرا شرکتی که متقاضی ارائه این سرویس باشد باید تجهیزاتی را در تاکسی‌ها نصب کند و خرید این تجهیزات نیز در شرایط فعلی و با توجه به مشکلات و نوسان نرخ ارز چندان کار ساده‌ای نیست. از همین روست که بسیاری از شرکت‌ها بر بستر آنلاین سرمایه‌گذاری می‌کنند، بستری که هزینه اولیه‌ چندانی برای آنان ندارد و با ایجاد یک QR Code و موبایل هوشمند مسافر، ارائه چنین سرویسی فراهم می‌شود. هرچند این سرویس نیز هنوز راه‌اندازی نشده و مسئولان و تصمیم‌سازان برای بخش تاکسیرانی سعی می‌کنند بیشترین سهم و سود را در سایه انتخاب بهترین طرح از آن خود کنند اما به نظر می‌رسد کسی که بهترین پیشنهاد با بهترین سود را بدهد در نهایت برنده خواهد بود.

این مطلب در شماره ۶۲ پیوست منتشر شده است.

ماهنامه ۶۲ پیوست
دانلود نسخه PDF
http://pvst.ir/e6

مهرک محمودی روزنامه‌نگاری را از حوزه سینما شروع کرد و در مدت کوتاهی پس از آن، با این سودا که روزنامه‌نگار باید در تمامی بخش‌ها فعالیت کند براساس یک اتفاق خیلی ساده وارد حوزه اقتصادی شد و در روزنامه‌های صدای عدالت، آزاد، ابرار اقتصادی، فرهنگ آشتی، همشهری اقتصادی و غیره به عنوان خبرنگار فعالیت کرد. همانطور که زندگی همیشه براساس اتفاق‌های ساده جلو می‌رود، فعالیت خود را به صورت نیمه وقت در در هفته‌نامه عصرارتباط در حوزه تجارت و بانکداری الکترونیکی آغاز کرد و پس از مدتی این فعالیت نیمه وقت به یک فعالیت تمام وقت تبدیل و ۹ سال به طول انجامید اما باز هم براساس یک اتفاق آنجا را ترک کرد. حال سال‌هاست که پیوست خانه مهرک محمودی است؛ اما تجارت و بانکداری و دولت الکترونیکی تبدیل به حوزه‌های مورد علاقه او شده‌اند.

تمام مقالات

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو