skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

هوش مصنوعی انویدیا زنگ خطری برای کارکنان صنعت تبلیغات

۸ خرداد ۱۴۰۲

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

WPP، یکی از بزرگترین گروه‌های تبلیغاتی جهان، با همکاری شرکت انویدیا قصد دارد از هوش مصنوعی مولد در تولید گسترده تبلیغات برای مشتریان خود استفاده کند.

به گزارش پیوست، گروه تبلیغاتی WPP با استفاده از پلتفرم جدید شرکت انویدیا می‌تواند طی چند دقیقه یک کارزار جامع تبلیغاتی با نسخه‌های مختلف تولید کند. هوش مصنوعی سریعا کارزار تبلیغاتی شما را برای پلتفرم‌ و جغرافیای مختلف بهینه‌سازی می‌کند.

به گفته فایننشال تایمز جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، دوشنبه (۲۹ مه) خبر عرضه این پلتفرم جدید تکنولوژی را در تایوان منتشر کرد.

پلتفرم ساخته انویدیا یک نرم‌افزار تصویرسازی سه بعدی را در خود جا داده که می‌تواند تصاویر واقعی و دقیق-مثل تصویر یک خودرو را- بسازد و سپس این تصویر در ویدیو یا تبلیغات دو بعدی موتور هوش مصنوعی استفاده می‌شود.

این تکنولوژی فرایندی را که پیش از این با پرده‌های سبز یا فیلم‌برداری واقعی روزها زمان می‌برد در زمان کوتاه اجرایی می‌کند. برای مثال خودرویی را در کویر، خیابان بارانی یا در میان جمعیت قرار می‌دهد و تصویر به خوبی با محیط خود وفق پیدا می‌کند.

درنتیجه سرعت بالای تولید، کارزارهای تبلیغاتی متنوعی را می‌توان برای بازارها و کشور‌های مختلف تولید-مثلا خودر را در خیابان‌های هنگ‌کنگ یا نیویورک قرار داد-و تبلیغات را برای کانال‌های دیجیتالی مختلف از جمله یوتیوب یا تیک‌تاک و گروه‌های کاربری خاص شخصی‌سازی کرد.

استفان پروتوریس، مدیر تکنولوژی WPP، می‌گوید مشتریان این شرکت درخواست استفاده از هوش مصنوعی مولد را کرده‌اند. او می‌گوید: «ما حالا می‌توانیم از هوش مصنوعی مولد برای شخصی‌سازی و … تنظیم [تبلیغات] برای تمام محیط‌های جهان استفاده کنیم: شما می‌توانید تنها در چند دقیقه ۱۰ هزار نسخه مختلف تولید کنید.»

بسیاری در صنعت تبلیغات نگرانند که هوش مصنوعی مشاغل آنها را نابودی می‌کند و خیلی راحت محتوای خلاق را شبیه‌سازی خواهد کرد. آژانس‌های تبلیغاتی از همین حالا استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی رسانه‌ای و خرید را آغاز کرده‌اند.

مارک رید مدیر ارشد WPP می‌گوید: «شناسایی مشاغلی که هوش مصنوعی مختل می‌کند ساده است اما به سختی می‌توان مشاغلی که هوش مصنوعی ایجاد می‌کند را مشخص کرد. ما از هوش مصنوعی بسیار در کسب‌وکار رسانه‌ایمان استفاده کردیم اما در بخش‌های خلاق کسب‌وکارمان به ندرت آن را به کار برده‌ایم.»

ریدکه می‌گوید تکنولوژی ماهیت «اساسی» برای کسب‌وکار WPP خواهد داشت، افزود که «مشتریان خیلی سریع شاهد راه‌هایی برای کاهش هزینه تولید هستند تا تقاضای کانال‌های جدید را برآورده کنند.»

این تکنولوژی برای تضمین حق نشر به Getty Images متصل می‌شود و درنتیجه یکی از مهمترین نگرانی‌های استفاده از هوش مصنوعی پیرامون نقض حقوق کپی رایت را رفع می‌کند.

WPP سال‌ها است که در کنار انویدیا روی آزمایش این تکنولوژی کار می‌کند. رو لباردیان،‌ رئیس بخش اومنی‌ورس (Omniverse) و تکنولوژی شبیه‌سازی شرکت انویدیا، که به تازگی نزدیک به هزار میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است، می‌گوید زمان استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات فرا رسیده است.

او می‌گوید: «ما لحظه ChatGPT را داشتیم. حالا همه ماهیت انقلابی هوش مصنوعی را درک کرده‌اند-شما بازتاب آن را حالا در قیمت سهام ما مشاهده می‌کنید. WPP خیلی زود این موضوع را درک کرد.»

هوانگ می‌گوید: «صنایع جهان، از جمله صنعت ۷۰۰ میلیارد دلاری تبلیغات به دنبال استفاده از مزایای هوش مصنوعی هستند.» او افزود که WPP از این پس می‌تواند «تجربیات محصولی و محتوای مناسبی در سطح واقعی و گسترده را بیشتر از همیشه» در اختیار مشتریان بگذارد.

 

https://pvst.ir/f0h

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو