skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

کاربران ChatGPT آنقدر‌ها هم زیاد نیستند

مهدی خدابنده نویسنده میهمان

۲۰ خرداد ۱۴۰۲

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تعداد کاربران ChatGPT

ممکن است بعضی روز‌ها با خود فکر کنید که تمام دنیا در حال استفاده از ChatGPT است و شما خیلی از این ترند عقب هستید. اما بر اساس نظرسنجی جدید مورگان استنلی، واقعیت خیلی دورتر از انتظار شماست.

به گزارش پیوست؛ طبق نظرسنجی شرکت مورگان استنلی این شرکت کارگزاری یک مطالعه ۲۰۰۰ نفری را در آوریل انجام داد که روی پذیرش هوش مصنوعی متمرکز بود و دریافت که تنها ۱۹٪ از پاسخ دهندگان از ChatGPT استفاده کرده‌اند و حتی کمتر از ۹ درصد از پاسخ دهندگان از چت‌بات Google Bard استفاده کرده‌اند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که اکثریت قریب به اتفاق افرادی که از چت بات‌ها استفاده نمی‌کنند گفته‌اند که بعید است در شش ماه آینده از این ابزار استفاده کنند.

تحلیلگران مورگان استنلی نوشتند: «مهم است که سرمایه‌گذاران این موضوع را در ذهن داشته باشند که چقدر برای پذیرش کامل این حوزه زود است و تازه اول راه هستیم.»

رایج‌ترین استفاده‌ها از چت‌بات‌ها

مردم بیشتر از خدمات چت‌بات برای یادگیری موضوع جدید استفاده می‌کنند در حالی که استفاده‌‌های دیگری وجود دارد که می‌تواند به درآمدزایی منجر شود. از جمله تحقیق در مورد محصولات جدید، مقایسه قیمت‌ها و خرید و … که استفاده‌های رایجی در میان کاربران اولیه است که از نظر مورگان استنلی می‌تواند به درآمد تبلیغاتی تبدیل شود.

تأثیر هوش مصنوعی بر تجارت الکترونیک و سفر نیز می‌تواند درآمد را افزایش دهد چرا که شرکت‌ها از جستجوها و توصیه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی کسب درآمد می‌کنند. ۵۶ درصد از شرکت‌کنندگان در این پژوهش گفته‌اند که برای خرید آنلاین با جستجو در Google، YouTube یا Bard به خرید می‌پردازند.

تحقیقات سفر آنلاین کمی بیشتر بین Google و خدمات مسافرتی مانند Expedia و Bookings.com تقسیم شد. ۳۷ درصد تحقیقات و رزرو تور و بلیط برای مسافرت با گوگل و ۳۳ درصد نیز از طریق جستجوها در سایت‌های مسافرتی شروع می‌شود.

مورگان استنلی گفت که گوگل می‌تواند مزیت خود را از طریق «پیشنهاد جستجوی جامع‌تر و شخصی‌شده‌تر برای سفر» حفظ کند که این شرکت در حال حاضر با نتایج جستجوی تولید شده توسط هوش مصنوعی و بارد به دست آورده است.

https://pvst.ir/f3i

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو