skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ برای تبلیغات دیجیتال هزینه شده است رشد ۴ میلیارد نفری کاربران شبکه اجتماعی در ۱۰ سال گذشته

۱۲ اسفند ۱۴۰۲

زمان مطالعه : ۶ دقیقه

داده‌های گزارش جدیدی که در Datareportal منتشر شده نشان می‌دهد که فعالان بازاریابی سراسر جهان در سال گذشته بیش از هزار میلیارد دلار در کانال‌های دیجیتالی و آفلاین هزینه کرده‌اند که از این بین ۷۱۹.۲ میلیارد دلار سهم تبلیغات دیجیتالی است. از جمله دیگر نکات مهم این گزارش می‌توان به افزایش چشمگیر مشترکان شبکه‌اجتماعی اشاره کرد. مقدار زمانی که کاربران به رسانه‌های خبری (چاپی و آنلاین) اختصاص می‌دهند بیش از ۲۲ درصد در سال گذشته کاهش یافته و افراد به طور میانگین ۲۹ دقیقه کمتر وقت خود را به این سبک از رسانه اختصاص می‌دهند.

به گزارش پیوست، در این گزارش که با پشتوانه شرکت we are social و Meltwater گردآوردی شده است، به رشد چشمگیر مشترکان شبکه‌های اجتماعی اشاره می‌شود که تا سال ۲۰۲۴ تعداد آن‌ها از پنج میلیارد مشترک عبور کرده است. براساس این داده‌ها به نظر می‌رسد که شبکه اجتماعی به رشد پرقدرت در سال ۲۰۲۴ ادامه می‌دهند با ۵ میلیارد و ۳۷ میلیون مشترک به نسبت ۴ میلیارد ۷۷۰ میلیون سال گذشته رشد خوبی را تجربه کرده‌اند.

شبکه‌های اجتماعی طی ۱۰ سال گذشته بیش از ۴ میلیارد مشترک جدید را جذب خود کرده‌اند

شاید همین مساله را بتوان دلیل اصلی افزایش هزینه‌کرد بازاریاب‌ها در فضای دیجیتالی دانست. با اینکه در سال ۲۰۱۸ تنها ۳۳۱.۱ میلیارد دلار برای تبلیغات دیجیتال هزینه می‌شد، در سال ۲۰۲۳ این مبلغ به بیش از ۷۱۹ میلیارد دلار رسیده که رشد ۱۰.۶ درصدی را نیز نسبت به سال گذشته (۲۰۲۲) نشان می‌دهد. سهم تبلیغات دیجیتال نیز از حدود نصف تمام تبلیغات در سال ۲۰۱۸ (۴۹.۱ درصد)، سال ۲۰۲۳ به ۷۰ درصد از تمام تبلیغات رسیده است و سهم دیجیتالی‌ها در یک سال گذشته ۳.۱ درصد افزایش یافته است.

فعالان بازاریابی سراسر جهان در سال ۲۰۲۳ حدود ۷۲۰ میلیارد دلار برای تبلیغات دیجیتال هزینه‌ کرده‌اند
سهم ۷۰ درصدی تبلیغات دیجیتال از مجموع تبلیغات

از لحاظ سهم هر شبکه اجتماعی، فیسبوک در حال حاضر بیشترین نرخ نفوذ تبلیغات را دارد و ۲.۱۹ میلیارد مخاطب بالقوه برای تبلیغات خود فراهم می‌کند. پس از فیسبوک دیگر شبکه اجتماعی متعلق به متا یا اینستاگرام با ۱.۶۵ میلیارد مخاطب بالقوه در جایگاه دوم و تیک‌تاک نیز با ۱.۵۶ میلیارد مخاطب بالقوه در جایگاه سوم قرار دارند.

مخاطب بالقوه‌ بازاریاب‌ها در فیسبوک
مخاطب بالقوه‌ بازاریاب‌ها در اینستاگرام
مخاطب بالقوه‌ بازاریاب‌ها در تیک‌تاک (افراد بالای ۱۸ سال)

تیک‌تاک پرمصرف‌ترین و اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی

داده‌های Data.AI از میزان زمانی که کاربران جهان برای هر شبکه اجتماعی در ماه صرف می‌کنند نشان می‌دهد که تیک‌تاک در صدر جدول ۳۴ ساعت از زمان کاربران را به صورت میانگین در ماه به خود اختصاص می‌دهد. اینستاگرام در جایگاه دوم با میانگین ۲۸ ساعت و ۵ دقیقه و فیسبوک هم با ۱۹ ساعت و ۴۷ دقیقه در جایگاه سوم است.

کاربران تیک‌تاک به طور میانگین ۳۴ ساعت در ماه را در این پلتفرم سپری می‌کنند

اکس یا توییتر سابق، پلتفرم تحت مالکیت ایلان ماسک نیز به صورت میانگین ۴ ساعت و ۴۰ دقیقه از زمان کاربران را در ماه به خود اختصاص می‌دهد.

کاربران شبکه اجتماعی اما اینستاگرام را بهترین پلتفرم خود معرفی می‌کنند. داده‌هایی از GWI نشان می‌دهد که ۱۶.۵ درصد از کاربران ۱۶ تا ۶۴ سال، اینستاگرام را پلتفرم مورد علاقه خود می‌دانند. پس از اینستاگرام واتساپ با ۱۶.۱ درصد در جایگاه دوم است و فیسبوک (۱۲.۸ درصد)، وی‌چت (۱۲.۸ درصد) و تیک‌تاک (۷.۴ درصد) ‌هم در رده سوم تا پنجم قرار دارند.

اینستاگرام محبوب‌ترین پلتفرم شبکه اجتماعی از نگاه کاربران ۱۶ تا ۶۴ ساله

کاربران زمان کمتری را به رسانه‌های خبری (چاپی و آنلاین) اختصاص می‌دهند

در حالی که داده‌های Data.AI به افزایش استفاده کاربران و از اینترنت اشاره می‌کند اما سهم رسانه‌های خبری کاهش چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته است. با این حال شاید یکی از دلایل این موضوع حضور پررنگ‌تر رسانه‌ها در شبکه‌های اجتماعی باشد که از الزام مراجعه به وبسایت اصلی یا مطالعه نسخه چاپی می‌کاهد.

براساس این داده‌ها که مربوط به کاربران ۱۶ تا ۶۴ ساله و میزان زمانی است که این دسته از کاربران به منابع مختلف اختصاص می‌دهند، کاربران این طیف سنی به طور میانگین ۶ ساعت ۴۰ دقیقه از روز خود را در اینترنت سپری می‌کنند که نسبت به سال گذشته حدود ۳ دقیقه افزایش یافته است.

با این حال سهم رسانه‌های خبری از جمله چاپی و آنلاین از زمان روز کاربران ۲۹ دقیقه کمتر شده است. براساس این داده‌ها رسانه‌های خبری به طور میانگین یک ساعت و ۴۱ دقیقه از روز کاربران را به خود اختصاص می‌دهند که البته نشانگر یک کاهش ۲۲.۲ درصدی نسبت به سال گذشته است.

میانگین زمانی که کاربران ۱۶ تا ۶۴ ساله اینترنت به رسانه و دستگاه اختصاص می‌دهند

میزان تماشای تلویزیون، چه به صورت سنتی و چه از طریق شبکه‌های استریم آنلاین، نیز نسبت به سال قبل ۱۷ دقیقه‌ (۸.۲ درصد) کاهش یافته است. داده‌های Data.AI نشان می‌دهد که به طور میانگین کاربران ۳ ساعت و ۶ دقیقه از روز خود را به تماشای تلویزیون و استریم اختصاص می‌دهند.

شبکه‌های اجتماعی در کنیا بیشترین و در ژاپن کمترین زمان را از کاربران می‌گیرند

شبکه‌های اجتماعی نیز به طور میانگین ۲ ساعت ۲۳ دقیقه از روز کاربران سراسر جهان را به خود اختصاص می‌دهند اما براساس داده‌های GWI، کاربران ژاپن کمترین میزان و تنها ۵۳ دقیقه از روز خود را به این پلتفرم‌ها اختصاص می‌دهند. پس از ژاپن در رده دوم از انتهای جدول نیز کره جنوبی با میانگین یک ساعت و ۶ دقیقه قرار دارد.

اما هر چه به سمت صدر جدول حرکت می‌کنیم به نظر حضور جوامع کمتر توسعه یافته بیشتر حس می‌شود. براساس این رده‌بندی، کاربران کنیا در صدر جدول به طور میانگین ۳ ساعت و ۴۳ دقیقه از روز خود را به پلتفرم‌های شبکه اجتماعی اختصاص می‌دهند. پس از کنیا آفریقای جنوبی با تنها دو دقیقه کمتر در رده دوم است و در رده سوم تا پنجم نیز برزیل، فیلیپین و نیجریه حضور دارند

کنیا پرمصرف‌ترین کاربران شبکه اجتماعی و ژاپن کم‌مصرف‌ترین را دارد

 

 

 

https://pvst.ir/hcs

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو