skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

ادوبی برای ساخت مدل هوش مصنوعی ویدیو‌ها را به قیمت ۳ دلار در دقیقه خریداری می‌کند

۲۳ فروردین ۱۴۰۳

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

شرکت ادوبی در حال جمع‌آوری ویدیو‌هایی برای ساخت هوش مصنوعی مولد ویدیو است تا با فناوری مشابهی از اوپن‌ای‌آی رقابت کند. بلومبرگ می‌گوید مستنداتی به دستش رسیده که نشان می‌دهد که این شرکت در ازای هر دقیقه از ویدیو‌های مد نظر خود حدود ۳ دلار به ارائه دهندگان پرداخت می‌کند.

به گزارش پیوست به نقل از بلومبرگ،‌ این شرکت نرم‌افزاری به شبکه عکاسان و هنرمندان۱۲۰ دلار در ازای ویدیوهای افرادی که احساساتی مثل شادی و خشم یا راه‌ رفتن را به تصویر بکشند پرداخت می‌کند. هدف از این اقدام جمع‌آوری دارایی‌هایی برای آموزش هوش مصنوعی است.

ادوبی در طول یک سال گذشته تمرکز روی قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد را روی بسته نرم‌افزاری و قابیلت‌های خلاق از جمله فتوشاپ و ایلوستریتور افزایش داده است. این شرکت ابزارهایی را برای تبدیل متن به تصاویر و طراحی‌ منتشر کرده است و این ابزارها میلیارد‌ها بار استفاده شده‌اند.

با این حال عرضه هوش مصنوعی سورا از اوپن‌ای‌آی این ترس را در دل سرمایه‌گذاران انداخت که مهمترین پیشتاز نرم‌افزرهای خلاق ممکن است در آینده از این فناوری جدید شکست بخورد. ادوبی می‌گوید در حال کار روی فناوری تولید ویدیو است و برنامه‌هایی این حوزه را با دقت بیشتری در ادامه سال به بحث می‌گذارد.

ادوبی بیش از ۱۰۰ کلیپ کوتاه از افرادی در حال انجام حرکات مختلف و نمایش احساسات درخواست و در کنار آن هم تصاویری از دست، پا یا چشم‌ها را خواستار شده است. این شرکت همچنین خواهان ویدیو افراد در حال «کار با اشیائی» مثل گوشی‌های هوشمند یا تجهیزات تندرستی است. این شرکت درمورد ارائه محتوای دارای حق نشر، برهنه یا دیگر «محتوای توهین‌آمیز» هشدار داده است.

پرداختی این ویدیو‌ها به طور میانگین ۲.۶۲ دلار در ازای هر دقیقه است و این مبلغ می‌تواند تا ۷.۲۵ دلار در ازای دقیقه افزایش یابد.

یکی از سخنگویان ادوبی در پاسخ به درخواست اظهارنظر در این باره به اظهارات مدیران در مورد کار روی قابلیت‌های مولد ویدیو اشاره کرده است.

با توجه به حجم عظیم داده‌هایی که برای ساخت مدل‌های بزرگ هوش مصنوعی و قلب تپنده محصولات ساخت محتوا از جمله ChatGPT نیاز است، بسیاری درمورد نقض حقوق گمانه‌زنی می‌کنند. میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری اوپن‌ای‌آی، ماه گذشته در مصاحبه‌ای با وال‌استریت ژورنال گفت که مطمئن نیست که آیا سورا با استفاده از محتوای ساخته فعالان یوتیوب با حتی فیسبوک و اینستاگرام آموزش دیده باشد.

با این حال ادوبی در تلاش است تا مدل‌های خود را از این جنبه متمایز نماید. این شرکت مدل‌های خود را براساس کتابخانه‌ای از رسانه‌های خام مربوط به بازاریابان و آژانس‌های ارائه دهنده محتوای خلاق آموزش می‌دهد. در مواردی که این کتابخانه کفایت نکند، شرکت تصاویر خود را مستقیما از شرکا دریافت می‌نماید. ادوبی همچنین در ازای ارائه حجم زیادی از تصاویر برای آموزش هوش مصنوعی روی چیزهایی مثل پرچم یا موز نیز به ارائه دهندگان تصویر هزینه پرداخت کرده است. در این موارد مبلغی بین ۶ تا ۱۶ سنت در ازای هر تصویر به ارائه دهندگان پرداخت شده است.

 

https://pvst.ir/ho2

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو